خنده

خنده

خنده، یک عمل بسیار ساده که ما در حین روز از انجام آن غافل هستیم.بسیاری از ما آدم خوبا از فواید خندیدن بی اطلاعیم و اصلا هم دوست نداریم بخندیم چون فکر می کنیم با خندیدن شخصیت خود را زیر سوال قرار می دهیم.اگر بخواهییم خیلی مختصر صحبت کنیم داشتن یک روز خوب یعنی داشتن یک روز پر از لبخند و شادی و موفقیت.حال مشکل اینجاست که بعضی از آدما نمی توانند بخندند و داشتن یک حس بیخیال و غمگین را ترجیح می دهند.اولین کاری که شما باید انجام بدهید داشتن یک صبح خوب است یعنی صبحتان را با نشاط و خنده شروع کنید.اگر آهنگ زنگ بیدار باش خود را آهنگ ملایمی قرار بدیم و خواب کافی داشته باشیم و صبحانه خوبی بخوریم حتما صبح خوبی خواهیم داشت.

بخش بعدی که بسیار ضروری است این است در داخل محل کارتان خوشحال و سرحال باشید.شاید محل کار شما محلی بسیار جدی باشد اما باید نکاتی را رعایت کنیم.مثلا یک جک بامزه بعد از چند ساعت کار برای دیگران تعریف کنید یا به خاطره های بیمزه ای که بعضی ها تعریف می کنند بخندید.این را بدانید که سر چشمه یک خنده درست و حسابی،خنده های ریز و کوچک است.خودتان را بعد از چند ساعت کار گرسنه نذارید اما پرخوری هم نکنید و در حد نیاز خوراکی یا چایی را میل کنید.

نکته بعدی این است که انرژی کافی را برای خانواده تان کنار بگذارید تا بعد از رفتن به خانه هنوز هم سرحال باشید.

نکته ی قابل توجهی وجود دارد که در بعضی از وقت ها کاملا بی حال و پکر و عصبانی هستید.خیلی از کارشناسان تربیتی در این موارد بر عوض کردن حالت جسمی تاکید دارند و چند کار مهم که در این شرایط می توان انجام داد.

اول باید در مورد مشکلی که شما را بسیار ناراحت کرده کاملا دقیق فکر کنید  و راه حل های موجود را مرور کنید و بعد با شجاعت کامل و زیر پا گذاشتن غرور خود مشکل خود را حل کنید.

راه بعدی این است که حتما یک دوش آب گرم بگیرید یا با دوستان خود یا تنهایی به استخر،پارک،رستوران،شهربازی یا یک جایی که خیلی دوست دارید بروید.

راه بعدی این است که برای خودتان خرید کنید.مثلا یک پیراهن یا اسپری یا هر چیز که به آن علاقه دارید را برای خودتان تهیه کنید.یا برای کسی که دوستش دارید یک هدیه ای بخرید و به پیش او بروید.

راه بعدی این است که موزیک های شاد و پر انرژی گوش بدید یا موزیک غمگینی گوش دهید و بعد از آن حسابی گریه کنید تا تخلیه شوید .حتی می توانید قرآن یا دعایی که باعث آرامش قلب می شود بخوانید.

و اما بهترین راه، خود شما هستید و تنها خودتان باید درونتان را بسازید.تمام گناهان و مشکلات بشریت از نادانی و تفکر نکردن است. حتما نیم ساعت قبل از خواب فکر کنید.فکر کردن عمل معجزه آسایی است .حتما به فکر کردن فکر کنید.

از معجزات خنده بسیار شنیدید که خنده در طولانی نمودن عمر موثر است،فشار خون را تعدیل می کند،سن افراد را کمتر نشان می دهد، تعداد ضربان قلب را کاهش می دهد،باعث افزایش اندرفین مغز می شود که نوعی مورفین طبیعی است و باعث احساس سرخوشی می شود وووووو........

از دیگر عوامل مهم،

ورزش کردن است.

ورزش سخت و پر تحرک بسیار برای بدن مفید است و باعث شادابی زیادی می شود.

من هر یک از موارد ذکر شده در بالا را بدون دلیل گفتم و خودتان در مورد هریک از موضوعات می توانید تحقیق کنید.

 

و اما بهترین راه، خود شما هستید و تنها خودتان باید درونتان را بسازید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : reza shakhhadi |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.